1. ) Az írás játéka
a.) Távol-kelet
„Harminc küllő kerít egy kerékagyat,
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez az írás, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szöveget? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szöveget értelmezni? |
b.) Közel-kelet
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a kép, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szöveget? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szöveget értelmezni? |
c.) Nyugat
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a vers, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verset? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verset értelmezni? |
d.) Magyarország
Nézzétek meg a következő helyeken található példákat: - Képvers a gyerekköltészetben: http://www.opkm.hu/konyvesneveles/2001/1/cikk14.html - Weöres Sándor: http://www.artpool.hu/Poetry/soundimage/Weores.html - Mai Magyar képes költészet: http://www.thing.net/~grist/l&d/hungary/hungary
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
2.) Játék az írással
a.) Ambigrammák: szavak, amelyeket ki lehet olvasni több nézetből is
Ezen az oldalon találhatóak további ambigrammák, mozgó és interaktív formában is: http://www.scottkim.com/inversions/
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a szavak, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szavakat? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szavakat értelmezni? |
b.) Sorrendiség
Hézagpótlás Rengeteg! |
Jelen idejű hasonlat
M A |
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
c.) Szó és hang
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a vers, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verset? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verset értelmezni? |
d.) Variációk egy témára
S-sz, beh |
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
3.) Betű és jel
|
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
4.) Jel és akció
a.) Véletlen vagy nem véletlen
|
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
b.) Variációk egy témára
|
|
|
|
Technika | Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el? |
Szervezés |
Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket? |
Értelmezés |
Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni? |
5.) Készítsél saját képverset az itt található programmal!
Hasonlítsátok össze és beszéljétek meg egymás munkáit.
6.) Készítsél saját akcióverset az itt található programmal!
Hasonlítsátok össze és beszéljétek meg egymás munkáit.