GYAKORLAT

 

1. ) Az írás játéka

a.) Távol-kelet

„Harminc küllő kerít egy kerékagyat,
de köztük üresség rejlik:
A kerék ezért használható.
Agyagból formálják az edényt,
De benne üresség rejlik:
Az edény ezért használható.
A házon ajtót-ablakot nyitnak,
Mert belül üresség rejlik:
A ház ezért használható.
Így hasznos a létező
És hasznot-ad a nemlétező.

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez az írás, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szöveget?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szöveget értelmezni?

 

b.) Közel-kelet

   

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a kép, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szöveget?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szöveget értelmezni?

 

c.) Nyugat

   

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a vers, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verset?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verset értelmezni?

 

d.) Magyarország

Nézzétek meg a következő helyeken található példákat:

  -  Képvers a gyerekköltészetben: http://www.opkm.hu/konyvesneveles/2001/1/cikk14.html

  -  Weöres Sándor: http://www.artpool.hu/Poetry/soundimage/Weores.html

  -  Mai Magyar képes költészet: http://www.thing.net/~grist/l&d/hungary/hungary

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

2.) Játék az írással

 

a.) Ambigrammák: szavak, amelyeket ki lehet olvasni több nézetből is

                 

Ezen az oldalon találhatóak további ambigrammák, mozgó és interaktív formában is: http://www.scottkim.com/inversions/ 

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a szavak, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti szavakat?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti szavakat értelmezni?

 

b.) Sorrendiség

Hézagpótlás

Rengeteg!
MI SZÜK-
csak épp
SÉGEM
ezt nem értem
VOLNA RÁD?
mégsem.
 

Jelen idejű hasonlat

      M    A
      MinthA
      M    A
      M    A
 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

c.) Szó és hang

                                

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhat ez a vers, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhetett el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verset?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verset értelmezni?

 

d.) Variációk egy témára

S-sz, beh
sok súly!
Meg se mozdul!
Friss sze-
net, ha
bekapok:
messze,
messze
szaladok,
szaladok …
                                

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

3.) Betű és jel

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

4.) Jel és akció

a.) Véletlen vagy nem véletlen

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

b.) Variációk egy témára

 

   Technika Gondolkodj el és beszéljétek meg, vajon honnan származhatnak ezek a versek, milyen eszközök és módszerek felhasználásával készülhettek el?
   Szervezés

Gondold át és beszéljétek meg, milyen sorrendben és logikával lehet elolvasni a fenti verseket?

   Értelmezés

Gondold át és beszéljétek meg, hogyan lehet a fenti verseket értelmezni?

 

5.) Készítsél saját képverset az itt található programmal!

Hasonlítsátok össze és beszéljétek meg egymás munkáit.

 

6.) Készítsél saját akcióverset az itt található programmal!

Hasonlítsátok össze és beszéljétek meg egymás munkáit.