A Projekt leírása

A kooperáció elõzményei | Hogyan egészíti ki egymást a két félA projekt célja |
 A projekt várható eredménye
| A partnerek szerepe | Bevont órák/tevékenységek
Idõbeosztás, mérföldkövek
| Költségvetés

A kooperáció elõzményei:

A projekt vezetõi szoros kapcsolatban állnak már több mint öt éve és minden lehetõséget megragadtak hogy találkozzanak konferenciákon és más tudományos eseményeken, hogy nézeteiket és tapasztalataikat kicserélhessék a számítógépes didaktika területén, milyen kutatásokat végeznek intézményeikben és hogyan implementálják az oktatás egész területén. Mindketten tagjai a Eurologo Tudományos Bizottságnak és több IFIP Munka Bizottságnak, amely tudományos keretet biztosított a tapasztalatcserékhez. Régen megfogalmazott gondolat volt a kooperálás valamilyen lehetõségének kidolgozása didaktikai eszközök létrehozására és a tanárok kapcsolatának kialakítására a kutatás és fejlesztés területén, mindkét fél érdekében.

Vissza a tetejére

Hogyan egészíti ki egymást a két fél és milyen haszna származik:

Ezek a találkozók azonban nem bizonyultak elégségesnek az erõ gyakorlati egyesítésére a kutatás és fejlesztés területén és a tanárképzés némely ágának összekapcsolására a kölcsönös elõnyök érdekében. Szükséges lenne jobban megismerni egymás intézményét és tanárképzését a gyakorlatban ahhoz, hogy ezen a téren össze tudjunk kapcsolódni. Mindkét intézmény jó elismertséggel rendelkezik a számítógépes didaktika területén és speciális területekkel foglalkoznak, amelyekkel jól kiegészíthetik egymást. Az osztrák partner fõleg középiskolai tanárok képzésével foglalkozik különösképpen a matematika és statisztika területén. A magyar partner az általános iskolában való implementáció lehetõségével foglalkozik különösképpen a problémamegoldás és a gondolkodás fejlesztése területén, habár a tanárok középiskolákban való tanításra kapják diplomájukat. Az elõadások és mûhelygyakorlatok cseréje és a közös munkák lehetõsége mindét intézményben új gondolatok ébredésének adhat esélyt, tökéletesen beilleszthetõen mindkét intézmény profilja szerint.

Vissza a tetejére

A projekt célja:

A projekt célja a tanárképzési tevékenységek inspirálása a kreatív didaktikai eszközök kutatása és fejlesztése területén, amelyek remélhetõleg implementálhatóak mindkét kultúrában. Egy közös munkaterületet állítunk fel, amely kooperációt tesz lehetõvé a hallgatók Web-oldalak hozunk létre (mindkét nyelven) a kifejlesztett eszközök használata érdekében, amely kölcsönös cseréket és kommunikációt eredményezhet mindkét ország gyermekei között. Az implementáció eredményei kiértékelésre kerülnek.

Egy másik mellékes, és tudatos cél: mind a hallgatók, mind pedig a gyerekek elfoglalása többnyelû anyagokkal (angol, német) és a nyelv kommunikációs eszközként való alkalmazásával.

Vissza a tetejére

A projekt várható eredménye:

Egy forgó stratégiát szándékozunk implementálni az Internetes didaktikai eszközök kutatás és fejlesztésére egy implementációs fázissal és kiértékeléssel. Ez a folyamat megismétlõdik a második évben. A tanárképzés folyamatába implementáljuk "osztott tanterem" alkalmazásával, amely a fejlesztõ hallgatók közötti együttmûködést teszi lehetõvé és késõbb a tanuló gyerekeket is bekapcsolja. Ez a folyamat feltehetõleg szorosabb kapcsolatot épít ki a két intézmény között és a tanuló társadalmak és kultúrák között.

Vissza a tetejére

A partnerek szerepe:

Végrehajtani és koordinálnia a tanárképzés tevékenységeit az osztályok nyitásával a társintézmény osztálya felé. Összegyûjteni és megosztani a rendelkezésre álló eszközöket, forrásokat a tevékenységek folyamán. Megosztani az ötleteket és hozzáadott értékeket a két intézmény között és elõadásokat és mûhelygaykorlatokat tartani a másik intézményben. Kutatási lehetõséget teremteni a PhD hallgatók részére a társintézménynél és az eredmények kiértékelésével megbízni õket, amely mindkét oldalon kooperációs keretek között zajlana.

Vissza a tetejére

Bevont órák/tevékenységek:

Tanárképzési óra bevonása, amely Internet alapú didaktikai eszközök fejlesztésével foglalkozik.

A didaktikai eszközök implementálása Internet projektek keretén belül gyerekek bevonásával.

A kollaboratív fejlesztési tevékenység a PhD hallgatók bevonásával kerülnek kiértékelésre.

A kifejlesztett eszközök segítségével végbemenõ kollaboratív tanulás kiértékelése szintén a PhD hallgatók bevonásával történik.

(A félévek az ausztriai egyetemen márciustól júniusig tartanak, amíg a magyar intézményben februártól májusig. Ez lehetõvé teszi a kooperációs foglalkozások megtartását márciustól májusig.)

A speciális feladatok szétválasztása a két intézmény profijához képest történik. Ugyanakkor a közös kutató és munkaterület felállítása az osztrák fél feladata, amíg a gyerekek munkaterületének kialakítása a magyar fél feladata.

Vissza a tetejére

Idõbeosztás, mérföldkövek:

A projekt 2001 január 1-én kezdõdne.

 

t1: Tanárképzési óra, amely az Internet alapú didaktikai eszközök fejlesztésével foglalkozik. (Tn: az eszközök befejezésének mérföldköve.) A PhD hallgatók meglátogatják a társintézményeket az egymást követõ hónapokban. (H: Magyarországra, A: Ausztriába). Az elsõ évben 2-2 hallgató vesz részt a látogatásokon, a második évben 1-1 hallgató. Õk támogatnák a látogató hallgatók kutatómunkáját a látogatásuk alatt. A látogató hallgatóknak lehetõséget kell biztosítani a kutatási anyagokhoz és eszközökhöz és a kísérletben részt vevõ iskolák , teleházak és klubok meglátogatásában.

t2: Mûhelygyakorlatok tartása váltakozó helyszínen (A: Ausztria, H: Magyarország)

t3: A didaktikai eszközök implementálása Internet projekteken keresztül a teleházak és számítógépes klubok tevékenységeiben részt vevõ gyerekek bevonásával, tanárképzési projektekbe való beágyazással. (Pn: mérföldkõ a projekt befejezésére.)

t4: A t1 kollaboratív fejlesztés kiértékelése (PhD hallgatók bevonásával). (eval Tn: mérföldkõ az értékelés befejelésére.)

t5: A t3 kollaboratív tanulás értékelése a kifejlesztett eszközök felhasználásával projekteken keresztül (PhD hallgatók bevonásával). (eval Pn: mérföldkõ a kiértékelés befejezésére.)

t6: Az eredmények kiértékelése, összegzése és riport készítése, valamint konferencián való prezentálása (valószínûleg a EuroEducation 2002, Dánia).

 

Ez a folyamat megismétlõdik, ahol a tevékenységek javított változata kerül alkalmazásra a visszacsatolás eredményeihez képest.

Vissza a tetejére

Költségvetés - utazás és járulékos költségek:

Pályázunk a szükséges utazás, biztosítás, szállás, és napidíj pénzügyi fedezésére a szükséges utak megoldása érdekében.

Mindkét fél rendelkezik azokkal az eszközökkel és környezettel, amelyek a projekt lebonyolításához szükségesek, mivel a tevékenységek a meglévõ tanárképzés folyamatába épülnek bele. Ezért további költségvetési tényezõk nem szükségesek a projekt sikeres elvégzése érdekében.

Ugyanakkor, az eredményeket célszerû megjelentetni és elõadni egy európai konferencián (feltehetõleg a EuroEducation 2002 Dániában), ahol a projekt vezetôk és 1-1 PhD hallgató venne részt, amihez szintén kérnénk anyagi hozzájárulást.

Vissza a tetejére